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The myth of the page fold

Die Kollegen von CX Partners räumen in ihrem Blog mit dem Mythos des “page folds” auf – der Idee, dass Nutzer zu faul sind zu scrollen und deswegen die Informationen, die ausserhalb des sichtbaren Bereichs von Webseiten sind, übersehen werden.

Over the last 6 years we’ve watched over 800 user testing sessions between us and on only 3 occasions have we seen the page fold as a barrier to users getting to the content they want. […]
People tell us that they don’t mind scrolling and the behaviour we see in user testing backs that up. We see that people are more than comfortable scrolling long, long pages to find what they are looking for.

Ausserdem geben CX Partners noch ein paar Designtipps für Webseiten ab, mit denen Nutzer ermutigt werden sollen, herumzuscrollen:

  • Less is more – don’t be tempted to cram everything above the fold. Good use of whitespace and imagery encourages exploration.
  • Stark, horizontal lines discourage scrolling – this doesn’t mean stop using horizontal full width elements. Have a small amount of content just visible, poking up above the fold to encourage scrolling.
  • Avoid the use of in-page scroll bars – the browser scrollbar is an indicator of the amount of content on the page. iFrames and other elements with scroll bars in the page can break this convention and may lead to content not being seen.
  • Bordering content to give a further visual cue that there is further content below the fold.

The myth of the page fold – Evidence from User Testing

Update: Die Kollegen vom Webusability Blog haben eine Radio Eriwan Replik auf obigen Artikel. Sie diskutieren verschiedene Typen von Webseiten und haben auch sonst ein paar schlaue Anmerkungen zu dem Thema page fold. (Und angeblich hat Jacob Nielsen dort im Blog auch einen Kommentar zu dem Thema hinterlassen.)

Update: www.thereisnopagefold.com und Forum One Communications steuern noch ein Bild bei.

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