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Ein Baukasten für User Experience Teams

…heißt (frei-) übersetzt der Titel von Paul Shermans Vortrag, den er auf der UPA 09 gehalten hat. In diesem beschreibt er (anhand eines Fallbeispiels) wie er seine Organisation überzeugt hat, User Experience „richtig“ aufzusetzen.

Auf seinem Blog hat er zusätzlich die Kommentare und Ratschläge der Zuhörer seines Vortrags zusammengefasst:

  • Come back with data to show the value of what happened during UX processes.
  • Be more of a teacher – share UX techniques (aka “UX freeze-tag”).
  • Be flexible.
  • Triage projects early on – to discuss how UX can help.
  • Focus on convincing people who can be convinced.
  • Have an open-door policy on usability lab.
  • Create an internal blog with test highlight clips.
  • Conduct a quarterly UI workshop.
  • Stay relevant – you know if you’re relevant by # of people coming to you.
  • Focus on money/budget & key influencers in the organization.
  • UX has to manage a lot of different things at the same time.
  • “Customer Experience Bar Raiser Review Board” – executives that help set UX direction.
  • Selfishly share the glory – co-present success stories with clients/partners.
  • Find a mentor/peer outside your organization to learn from, commiserate with and share with.
  • Find an aspirational (design/product) example – something that reflects what you’d like the UX to look like.

Die Folien kann man sich auf slideshare.com als .pdf herunterladen. Und das oben beschriebene UX Kit bietet er auch für zum Herunterladen an.

Update: Das UX Kit liegt mittlerweile in der Version 1.1 vor.

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